Thursday, July 30, 2009

Malang Tak Berbau.......

ni pak cik nak kongsi pengalaman ngan korang sket pasal malang tak berbau ni...
dia tak macam buah durian atau buah cempedak.....
memang tak berbau....
ceritanya bermula begini....
al kisah...... tersebutlah kisah........
seorang budak nakal tahun satu ni....
pada waktu rehat tadi pak cik tengah buat la RPH sambil bergosip kat bilik guru (harus la gosip yang membina k).......tetiba pak cik dengar suara budak yang mendayu2 menangis..(ingat anak buluh betong dah)...
so pak cik heran la....
sapa plak yang menangis ni....makin lama makin kuat....
so pak cik mintak la si TUNGKIK pergi tengok.....
KIK....cuba ko pergi tengok sapa yang beranak kat tangga sekolah ni....
dengan lurus dan bendulnya si tungkik pergi tengok..........
dengan kayu sakti dia yang selalu di bawak tu dia pergi la round tahun 1,2,3 sambil membuli budak2 sana........masuk kelas masing2....apa korang...korang..korang buat kat luar ni...(bengitulah bunyi ayat tersasul si tungkik).....then dia bawak la sorang budak tu....dengan darah penuh kat baju dan tangan............seeeliii... cuba ko tengok budak ni... berdarah2 dah ni kepala dia.......
aku pun memandang......budak tu masih menangis....datang mama rock terus dia tengok budak tu... memang jelas la naluri ibu dia...
tengok sekali dah tau dah....ko kena apa ni... tanya mama rock...
sia terjatuh cikgu....ada urang tulak sa....
aku pun terus la tarik budak tu duduk kat kerusi sambil mama rock panggil guru bertugas....
aku nampak darah dah meleleh.....adeh.... mesti kasi berhenti ni darah ni...
dengan Kuasa BUlan aku jadi Nurse la pagi tu....tunjuk segala skill yang aku belajar dulu...(tak sia2 jadi kadet terbaik)...
aku buat la apa yang patut....cuci luka tu...sapu ubat luka then balut sebelum di bawa ke hospital sebab besar juga luka dia... mungkin kena jahit ni....so aku balut la pakai bandage.....yang aku nk ketawa tu aku cari kain kasa kecil tak da...so aku balut pakai kain kasa besar...
luka sikit je tapi nah.....macam pecah sudah tu kepala budak aku buat....cikgu2 lain ketawa sebab diorang cakap mesti pengsang mak budak tu kalau nampak ni... macam anak dia luka terbelah kepala cara aku balut....
aku pun nak ketawa gak...... then datang GB yang baik hati menenangkan keadaan budak tu...memang guru kat sini baik hati dan penyayang.....dia inform mak budak tu then explain apa yang berlaku serta luka tu tak besar mana cuka cara balut tu je...wakakaka...(no kain kasa yang kecil meh..)budak tu di hantar la ke hospital.....besok tengok la macam mana budak tu...ahahaha....... apa2 pun thanks to TUNGKIK yang jadi asistan Medic, cikgu2 yang baik hati dan GB yang very responsible... mama rock... u rock the day......ahahahahah

pengajaran dia.....jangan gatal kaki nak berlari2 dalam keadaan hujan sebab licin....jangan bertolak2 sebab kalau aku tolak lagi sakit......then jangan suka mengadu sebab sakit tangan kena rotan ngan aku...wakakakakakaka.........................................

pengalaman aku ni memang berharga.........sangat berharga dan tidak di jual kati kat kedai...
hopefully aku jadi guru yang baik......(murid sume takut sebenarnya tengok aku sebab aku garang gak sebenarnya)....ahahahaah

4 comments:

ruffey said...

hehehe.
hebat2!
kalo ada simen, mesti ko simen skali kann?

gosip apa tuhh yg membina? ak lg i nterest nak dgr gosip tu dr cerita budak kepala luka. hahah

Kelapa...Pecah said...

ahahahah....gosip xxx sikit.....
maklum le aku je yang bujang kat sane.. yang lain dah beranak pinak dah....
ada gosip H1N1 lagi......
advance kan aku nih....

Irene O. L. Chong said...

Hahahhaaa...

siapa si Tungkik???

Kelapa...Pecah said...

tungkik @ sanim lempoyang.....wakakakak