Friday, November 20, 2009

Perpisahan

Bertemu dan berpisah adalah lumrah manusia, kitaran kehidupan ini tak pernah berhenti namun ia tetap akan mendewasakan kita.. dari sini kita belajar erti hidup yang akan sampai kepada titik noktah yang kita belum tentu tahu bila ia akan berlaku......sedih memang sedih sebab di sini aku bergelumang dengan ilmu dan pendidikan yang tiada penghujung..
Hari ini bermulalah cuti persekolahan dan semua orang sibuk mengemas barang masning-masing sebab nak kejar penerbangan balik kampung... ada yang bersorak riang kegembiraan kerana cuti yang tiba bagai satu pesta yang panjang... ada yang tidak sabar untuk pulang ke kampung halaman menemui ibu bapa yang tercinta... aku plak sedih tengok kawan-kawan yang aku dah anggap macam adik beradik bakal berpisah... 4 tahun di sini.. satu masa yang cukup panjang yang banyak kau pelajari... satu persatu aku kenali dan satu persatu bakal aku tinggalkan dengan seribu kenangan yang pasti akan menjadi ingatan sampai bila2....

Buat Kawan-kawan..
terima kasih kerana memahami dan menghargai diri ini..
dan terima kasih untuk pengalaman yang begitu berharga .
aku akan ingat sampai bila-bila.. koranglah teman dan koranglah saudara aku kat sini sebab kita dah macam satu keluarga.. jatuh bangun kita bersama... macam kata orang tua-tua lagikan lidah lagi tergigit kan... tapi aku faham... kita sama-sama belajar menjadi manusia yang terbaik..

Buat Junior yang bercuti:
selamat bercuti dan semoga jumpa lagi...
jaga diri kamu baik2 masa cuti.......
mintak maap la kalau ada salah dan silap......
kepada mereka yang kene marah malam tadi (Kugiran asrama) aku mintak maap..
hehe bukan sengaja nak marah tapi kalau dah terlebih2 tu terpaksalah aku tegur...(untuk kebaikan korang jugak)

Ni lagu Perpisahan aku tujukan buat semua kawan2 yang seperjuangan dengan aku dalam menuntut ilmu di sabah bumi tercinta..(walau aku bukan sabahan) heheh...



Anuar Zain - Perpisahan

Ku mengerti perpisahan ini
Bukan kerana kau membenci
Tapi kasih yang pernah kuberi
Tiada lagi bersama

Seringkala aku terlihatkan mu
Impian nan indah
Bersulam bahagia

Ku harungi hari demi hari
Bersama wajah tak mungkin akan kembali
Tapi hati masih tak terima
Ditinggalkan sengsara

(Korus)
Keraguan ini bukanlah padamu
Perasaan hati masih rindu
Kekalutan ini hanyalah untukku
Tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilangan
Kehilanganmu

Kasih tercari-cari

Keraguan ini bukanlah padamu
Masih tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilanganmu


5 comments:

::CuLan:: said...

sob...sob...sob...
sedih ne... nanti rindulah sa sama kamu ne...

kalo rajin2 ada rezeki datanglah melawat kami aaa...

update blog tu... biar kadang2 tapi yg penting ada... hehehe... yg paling penting FB jan tinggal... hahhaa...

Smoga posting sini2 jua... hahhaa

fayneez said...

betul3..mesti aktif fb jg..jgn lp bt pengumuman temp posting ko..

*AURA'VON'N* said...

utk abg Rosli:

next year tak dpt lagi lh main tennis ma abg....
tak dpt lg minta lgu.....
tak dpt lagi minta bantu cri nota....
tak dpt lagi minta movie korea....

pa2xpun thanks abg.....mengenali abg Rosli sesuatu yg luar biasa....best btul...
hope dpt main tennis ngan abg rosli lg....

ruffey said...

wow. ko dah tinggalkan sabah ekk.. hoho.
dpt posting kat labuan tak? XDDD

Kelapa...Pecah said...

thanks..buat kamu semua... pasti saya akan ingat sampai bila2...
itu satu kenangan yang amat manis.. insyaallah kalau ada masa saya pergi melawat u all kat sana


fy.... aku dapat labuan... tapi kat sini susah sket nak cari rumah.. nasib baik la ada sorang member ni sanggup tumpangkan aku kat rumah dia.. so sekarang aku menyewa skali ngan dia lah...